Bieganie dla początkujących: jak biegać żeby schudnąć?

Bieganie to jedna z najchętniej wybieranych aktywności. Jest proste, tanie i niezwykle skuteczne w walce ze zbędnymi kilogramami. To doskonałe rozwiązanie dla osób zastanawiających się jak szybko schudnąć. Dlaczego bieganie tak efektywnie wpływa na redukcję wagi? Jak biegać żeby spalić tłuszcz? Ile biegać żeby schudnąć? Jak zacząć biegać? Bieganie dla początkujących jest łatwiejsze niż myślisz, a w tym tekście dowiesz się na ten temat wszystkiego, co musisz wiedzieć.

Bieganie dla początkujących

Na początek będą Ci potrzebne trzy rzeczy: dobre buty do biegania, miejsce do biegania i przede wszystkim dużo chęci. Buty powinny być dopasowane do tego typu aktywności. To najważniejsze, bo trzeba zadbać o właściwą amortyzację i ochronę stawów. W celu uniknięcia kontuzji, należy pamiętać, żeby but do biegania dopasowany był od pierwszej chwili. Nie oczekujmy, że się rozchodzi. Najlepiej przymierzyć kilka par różnych producentów, żeby trafić na tą najbardziej odpowiednią i komfortową dla naszej stopy.

Bieganie a odchudzanie – jak dużo można schudnąć biegając?

Redukcja tkanki tłuszczowej zależeć będzie oczywiście od intensywności i regularności treningów. Ważne są także czynniki indywidulane, takie jak: masa ciała biegacza, zawartość tkanki mięśniowej i tłuszczowej w organizmie oraz kaloryczność codziennej diety. W ciągu jednego treningu można spalić od 300 do 700 kcal. Dzięki bieganiu przez miesiąc można zrzucić ok. 4 kg, a nawet więcej. Jeśli chcesz uzyskać wymarzoną sylwetkę i płaski brzuch bieganie na odchudzanie jest właśnie dla Ciebie.

Inne zalety biegania

• przynosi efekty szybciej niż inne formy aktywności ruchowej
• to aktywność, którą możemy uprawiać dosłownie wszędzie
• obniża tętno i ciśnienie tętnicze
• modeluje sylwetkę
• zwiększa wydajność organizmu
• spala tłuszcz
• daje mnóstwo energii
• poprawia samopoczucie

Bieganie na odchudzanie – najważniejsze zasady

Trening zawsze należy rozpocząć od rozgrzewki a zakończyć rozciąganiem mięśni. Ma to znaczenie nie tylko ze względu na efekty treningowe, ale także zapobiega ewentualnym kontuzją mięśni i stawów. Rozgrzewka powinna trwać około 10 minut – mogą to być pajacyki, skłony, przysiady. Dobrze jest też zacząć od szybkiego marszu lub marszobiegu, a dopiero po około 5 minutach zacząć trucht, następnie stopniowo zwiększając tempo. Żeby schudnąć najlepiej biegać wolno. Tłuszcz jest bowiem najlepiej spalany w okolicach 60-70% naszego maksymalnego zakresu tętna, czyli wtedy, kiedy nasz organizm nie pracuje bardzo intensywnie. Zapewni nam to skuteczne odchudzanie. Początkujący biegacze powinni zacząć od krótkich, około 30 minutowych treningów i stopniowo wydłużać ich czas do godziny. Najważniejszą zasadą jest jednak regularność treningów. Najlepsze efekty treningów zobaczysz jeśli będziesz biegać codziennie.

Zdrowa dieta odchudzająca

Aby nasze treningi były skuteczne ważne jest także zadbanie o odpowiednią dietę. Połączenie biegania z właściwym odżywianiem zapewnią nam zdrowe odchudzanie. Dobrym rozwiązaniem może okazać się dieta wysokotłuszczowa, czyli dieta keto. Jest to zdrowa dieta odchudzająca, w której najważniejsze jest ograniczenie do minimum ilości spożywanych węglowodanów i zastąpienie ich tłuszczami. Nie trzeba się ich przesadnie bać, gdyż nasz organizm potrafi efektywnie gospodarować tłuszczami, pod warunkiem, że będą one dobrej jakości (wciąż aktualna jest zasada, by unikać wysoko przetworzonych tłuszczów) oraz spożywane w odpowiednich proporcjach. Dzięki takiej diecie organizm będzie jeszcze skuteczniej spalał tłuszcz, dzięki czemu efekty treningów, będą widoczne zdecydowanie szybciej. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *