Domowa siłownia

Domowa siłownia, czyli jak zagospodarować nieużywane pomieszczenie w domu?

Wiele z nas ma w domu czy mieszkaniu pomieszczenie, które jest nieużywane. Nawet kawałek piwnicy czy strychu. Jak można je zagospodarować? To proste! Aranżując domową siłownię.

Domowa siłownia – dlaczego to dobry pomysł?

Wielu z nas często zastanawia się nad kupnem karnetu na siłownię. Odkładamy to w czasie, często szkoda nam pieniędzy, a do tego nie jesteśmy przekonani, czy to dobry pomysł. Nawet gdy zdecydujemy się już na jego kupno, często znajdujemy mnóstwo wymówek. Zła pogoda, za daleko czy po prostu zmęczenie – to tylko część z nich!

Wiele z tych wymówek moglibyśmy zniwelować organizując w domu siłownię. Nie potrzebujemy wcale mnóstwo miejsca – wystarczy nawet wydzielona część w pokoju.

Aktywność fizyczna równa się zdrowie. A to zdecydowanie trzeba postawić na pierwszym miejscu. Ruszając się nie tylko spalamy zbędne kalorie – trenujemy swoje ciało, aby było bardziej wydolne. Wszyscy wiemy, w jaki sposób siłownia wpływa na człowieka – nie tylko poprawiamy wygląd swojej sylwetki, ale również dbamy o nasze głowy, które ze względu na codziennie obowiązki, stres i troski muszą być od czasu do czasu solidnie oczyszczone. Nic tak wspaniale nie oczyszcza głowy, jak porządny wycisk!

Jak stworzyć domową siłownię?

Domowa siłownia wcale nie jest trudna do zorganizowania. Jeśli jesteśmy na przykład w posiadaniu rowerka treningowego – to wspaniale! Jednak wcale nie potrzebujemy drogich sprzętów, aby trenować w domu.

Z pewnością przyda się nam wydzielenie miejsca w pokoju czy osobnego pomieszczenia. Zacznijmy od rozłożenia tam maty do ćwiczeń. Uważajmy, aby nie była zbyt twarda, ani zbyt miękka. Jeśli zamierzamy intensywnie, dynamicznie ćwiczyć z pewnością przyda się taka o grubości mniejszej niż 5 mm. Jeśli jednak zamierzamy wykonywać ćwiczenia na leżąco, na brzuchu, może rozciąganie – dobrze by było, gdyby mata była jednak odrobinę grubsza niż 5 mm. Dzięki temu, że będzie dosyć miękko, nie będzie boleć nas kręgosłup ani kolana – kości po prostu nie będą wbijać się w podłogę! Jednak przy intensywnych, dynamicznych ćwiczeniach, zbyt gruba mata może utrudniać nam ruchy. Zastanówmy się więc, jaka jest nasza ulubiona forma ćwiczeń!

Warto zainwestować też w różnego rodzaju obciążenia czy gumy treningowe. Nie są drogie, a ćwiczyć z ich pomocą możemy nawet na kanapie.

Pamiętajmy, że to tylko od nas zależy, jak będzie wyglądać nasza domowa siłownia. Tu nie ma reguł! Wybierzmy rozwiązania, które są dla nas najkorzystniejsze i których na pewno będziemy używać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *